събота, 27 октомври 2007 г.

Пламен Дойнов за първата ми книга


Реших от любопитство да видя какво ще излезе като резултати, ако пусна като ключови думи за търсене в Гугъл собственото си име. Резултатите ми дадоха идея - да събера на едно място, това, което досега съм писала, както и това, което са писали за мен ;) Открих рецензията на Пламен Дойнов в "Литературен вестник" отпреди пет години за дебютната ми книга "Тревичките случайни в пясъка" - с ръка на сърцето мога да кажа, че съм напълно съгласна с него :) (с малка забележка, че са ми объркали фамилията :)


Ралица Михайлова, „Тревичките случайни в пясъка“, ИРК „Европа“, С., 2002, 36 с.
Малко подранил дебют на авторка, чието писане иначе притежава несъмнени качества. В най-сполучливите текстове от книгата Ралица Михайлова успява в пестелива употреба на думи да предизвика изненадващи метонимични открития и съответствия. Ето: „Какво е листото, което се свлича/ Накит от ухо на жена“. Но в много от стихотворенията се срещат стилистически неуместни прилагателни, струпване на думи с издайническа претенция да изкажат „силни чувства“, еднопланови алитерационни игри с повтарящи се първи букви в поредица от думи... Текстовете в книгата можеше да бъдат наполовина по-малко, а редакторската работа - по-прецизна.
Няколко случайни тревички:
***
По храста под твоя прозорец
само бодли
тази нощ не заспивай
прекопай градината
***
Не тъгувай
стъпките
край леглото неоправено
сянката
на тялото остана
белият чаршаф
***
Защо е този смут в очите
При вида на вятъра
ексхибиционист
Защото е безсрамен
или
си мечтала
еротичните му погледи

Няма коментари: